נהג מערבל בטון דרס למוות אישה בת"א

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקטל בכבישים אינו מפסיק להכות. ביום שלישי 5.2.19 נסע בצומת שבין הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק בתל אביב נהג מערבל בטון, ודרס למוות אישה בת 78. יש לציין כי התאונה התרחשה בצומת מרומזר ונסיבותיה המפורטות עדיין אינן ברורות.

זמן קצר לאחר התאונה זומנו לזירת האירוע פרמדיקים וחושבים של מד"א וכן רופאה שהייתה בקרבת מקום, אולם בעקבות הפגיעה הרב מערכתית שחוותה ובאישור הרופאה, מותה של הולכת הרגל נקבע בו במקום. יש לציין כי פגיעות מסוג שכזה אינן שכיחות באופן יחסי, אולם בעת התקלות בין הולך רגל למשאית מסחרית וודאי במשקל רב כל כך כמו במקרה הזה, סיכוייו של הולך הרגל להינצל הם נמוכים מאד.

תאונות בתוך העיר

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מזהירה לא פעם מפני תאונות דרכים המתרחשות בנסיבות שכאלה, שכן לא מדובר בתאונה בצומת מחוץ לעיר או חלילה בעקיפה מסוכנת שבוצעה בכביש מהיר, אלא בנסיעה עירונית שסביר להניח כי מהירותה לא הייתה גבוהה כלל.

בהרבה מאד מקרים של תאונות דרכים פנים עירוניות מדובר למעשה בחוסר תשומת לב של הנהג – כאשר לרוב הסיבה המרכזית לכך היא עיסוק בטלפון לצורך שיחה, או חמור מכך כדי לשלוח הודעה. גורמים נפוצים נוספים העשויים להוביל לחוסר ערנות ושליטה על ההגה הם עישון והתעסקות בסיגריות לפניו או אחריו, וכמובן העדר שעות שינה המוביל לעייפות ואף להירדמות על ההגה, בעיה הנפוצה מאד בעיקר בקרב נהגי משאית ורכבי הובלה.

איך למנוע את התאונה הבאה?

מעבר להגברת האכיפה בדרכים והפיקוח על תנאי עבודה יאותים לנהגי המשאיות, יש לדאוג לכך שגם הולכי הרגל יישמעו להנחיות הבטיחות ולא יחצו את הכביש כאשר הרמזור אדום. מבלי להסיק דבר על התאונה בתל אביב (שכן פרטיה עדיין אינם ידועים) וכדי להגביר את בטיחותם האישית של כלל תושבי ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מדגישה שוב את החשיבות להישמע לתמרורי האזהרה ולרמזורים בצמתים, ובמקרה של חציית אדם מבוגר יש לוודא כי הוא ער למתרחש ומסוגל לחצות את הכביש בכוחות עצמו ובאופן עצמאי.

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן