מוקד הסיוע לנוער נסגר ותושבי פלורנטין כועסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מה הייתם עושים לו היו סוגרים את הגינה השכונתית שאתם מבלים בה עם ילדיכם, בלי שום התרעה מוקדמת? עבור תושבי שכונת פלורנטין בתל אביב לא מדובר בתסריט דמיוני, אלא במציאות שהכתה בהם כרעם ביום בהיר, לאחר שפקח מטעם עיריית תל אביב החליט לסגור מקלט ציבורי ששימש כשמחקיה ומועדון נוער, בשל כשלי בטיחות.

סגירת המועדון

את המועדון מפעילה עמותת מהפך הפועלת במספר מוקדים ברחבי הארץ, ועד לסגירת המועדון התקיימה בה פעילות באופן רציף – כמרכז עזרה בהכנת שיעורי בית לבני נוער, וכמשחקייה לפעוטות שלוש פעמים בשבוע. ההחלטה על סגירתו של המרכז נלקחה בעקבות ביקור של פקח במקום שביצע בדיקת בנוגע לשמירה על תקני הבטיחות, ובסופה נקבע כי המקום אינו ראוי לאחזקה על ידי העמותה כיוון שבבדיקת הבטיחות לא נמצאו מטפים לכיבוי אש.

המאבק לפתיחת המרכז מחדש

סגירת המרכז הביאה עימה תגובת נגד מיידית: עמותת מהפך ציידה את המקלט במטפים יומיים לאחר מכן, והורים תושבי השכונה פנו במספר דרכים לבכירים בעירייה במטרה לפתוח מחדש את המוקד. העירייה מצידה החליטה שלא לפתוח מחדש את המועדון בשלב זה, בשל העובדה כי אין שליטה על פעילויות ונדליסטיות ההורסות את המקום.

מי האשם?

תגובתה של עיריית תל אביב נראית תמוהה, שכן המניע לסגירת המקלט מלכתחילה היה על פניו בטיחותי – וממכתב ההודעה נמסרה סיבה אחרת שלא ניתנה קודם לכן. יתרה מכך, מתגובת העירייה מובן כי נמסרה לגורמים הרלוונטיים הידיעה כי המרכז צויד במטפים מחדש – וכעת משנסגר המועדון ואיש אינו אחראי לו ספק רב אם יהיה מי שידאג לשמור על אחזקתו של ולעמוד בכל תקני הבטיחות מיוזמתו שלו.

כך, יש מי שמפנים אצבע מאשימה כלפי עיריית תל אביב וטוענים כי מדובר במעשה מכוון, שנועד להצר את צעדיהם של הפעילים בשכונה ולהקשות על חיי התושבים עוד יותר, במצב שמוגדר קשה מספיק לכל הדעות כבר תקופה ארוכה. מעבר לכך, מעשי הוונדליזם שמהם סובלת השכונה עשויים להצביע על תופעת הזנחה קשה ורחבת היקף הרבה יותר, כפי שניכר באינספור שכונות מצוקה אחרות בארץ ובעולם.

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן