חדש ברמת החיל: שכונה צמודה לתחנת חשמל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

כאשר מדברים על צפיפות האוכלוסין בגוש גן מתייחסים לרוב לא רק לעיר תל אביב עצמה אלא למטרופולין כולו, מכפר שמריהו בצפון ועד ראשון לציון בדרום. תנופת הבנייה בכל האזורים הללו נדמית כלא פוסקת לעולם, וכן מוקמים באזור פרויקטים כמעט מדי יום כדוגמת תמ"א 38, פינוי בינוי ופרויקטי התחדשות עירונית.

עם זאת ובאופן מפתיע, עדיין ניתן לראות גם בעיר תל אביב עצמה שטחים שלמים שאינם מיושבים – ולא רק שאין בהם בנייני מגורים, אלא שהם נעדרים כל מבנה כלשהו, כמעט לחלוטין.

הסכם היסטורי

כדי לשנות את המצב ולאפשר הקמת דירות נוספות למגורים גם באזורים שעד לאחרונה היו נחשבים כ"שטחים מתים", חתמה בתחילת שנת 2019 חברת החשמל על הסכם העברה מול מדינת ישראל, לפיו מתחם ירקונים יועבר למדינת ישראל וכך יוכשר למגורים, בשטח המצוי בשכונת רמת החייל. ההסכם נחשב להיסטורי במיוחד לאור העובדה כי תנאיו נידונו מזה למעלה מעשרים שנה, כאשר רק לאחרונה ובעקבות מאמצים מרובים הוא נחתם סופסוף, בינואר 2018.

בשורה חדשה לצפון תל אביב

כבר שנים רבות שלא חלה התפתחות דרמטית בענף הנדל"ן בעיר תל אביב ובפרט בצפונה, ואילו שכונה צמודה לתחנת חשמל ברמת החייל משמעה שינוי אמיתי ובשורה טובה מאד לאזור, שתועיל לכל שכבות האוכלוסיה – הן זו המקומית והן אוכלוסיות חדשות שיבקשו להשתכן או להשקיע בה. פיתוח האזור יועיל לו מטבע הדברים במישור הכלכלי בשל צמיחת הנדל"ן שבו, אך גם מבינת חידוש תשתיות ופיתוח ענפים שונים כמו מסחר, חינוך, שירותים חיוניים ועוד.

הצפי לשנים הקרובות

בשלב זה עדיין נרקמות התכניות העירוניות למתחם ירקונים ברמת החייל, אולם בטאבו כבר הוחלט כי הוא יהיה מיועד למגורים, וייתכן כי חלק ממנו יוקצה גם לעסקים. עם העברת הבעלות על ידי חברת החשמל למדינת ישראל בפברואר 2019 הביע שר האוצר לשעבר משה כחלון תקווה כי סיום הבנייה ותחילת תהליך שיווק הדירות יחל כבר בסוף שנת 2020, אולם ייתכנו עיכובים בתכנית זו – בכפוף להתפתחות התהליך ולקצב הבנייה והפיקוח.

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן