פרשת מסעי (אב)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

פרשת מסעי הינה הפרשה האחרונה שבספר "במדבר". התורה מונה את מסעותיהם של בני ישראל לאחר ארבעים שנה בהם נדדו במדבר כאשר מסופר סדר המסעות החל מרעמסס כשהיו במצרים וממשיך להיות מסופר על המסע של בני ישראל עד ערבות מואב.

בעד שבני ישראל מגיעים לערבות מואב, הם מצווים על ידי השם איך לפעול בארץ ישראל. בין הציוויים שבני ישראל מקבלים ניתן למצוא את הציווי לגרש את הגויים, להרוס מקומות של עבודה זרה ועוד. התורה מפרטת גם על הגבולות של הארץ המובטחת לבני ישראל ובהמשך מסופר על שמותיהם של האנשים אשר ינחילו את הארץ בעבור בני ישראל ועל הציווי לישראל שהינם צריכים להפריש חלק מנחלתם ללווים.

הפרשה דנה גם בדיני רוצח. התורה למעשה אומרת כי יש להבדיל הבדל מהותי בין מי שרוצח בשוגג לבין רוצח בכוונה תחילה, "מזיד". העם מקבל חיוב להקצות ערי מקלט בעבור מי שרוצח בשוגג על מנת שזה יקבל מחסה מפנה גואל הדם שם הוא צריך לשבת עד שימות הכהן הגדול. התורה גם אומרת כי לא ניתן לכפר על רצח באמצעות ממון.

בקשת בני גלעד

הפרשת מסתיימת בסיפור על בקשת בני גלעד המבקשים להוריש את נחלת צלפחד לבנותיו. משה מצווה לאחר שקיבל ציווי מהשם שבנות צלפחד יינשאו לבני שבטיהן בלבד ובסופו של דבר הן גם נישאות לבני שבטן בלבד על פי הציווי שהגיע ממשה.

שכר ועונש

בפרשה זו ניתן לשים לב כי השכר והעונש על חטאים היה מגיע באופן מידי. בעת שבני ישראל התלוננו ושאלו בדבר קיום השם עמלק נלחם בהם באופן מידי. כשאלו התאוננו, בערה בהם אש השם וכשהתאוו תאווה נקברו בקברות התאווה.

נחלת שבט לוי

הלוויים אינם נוחלים בארץ כמו שאר השבטים. נחלתם של הלוויים איננה כוללת שטחי מרעי בעבורם מכיוון שאלו מתעסקים אך ורק בעבודת המקדש וכמו כן לימודי התורה. מסיבה זו הלוויים נוחלים במגרשים אשר מוקצים להם סביב כל אחת ואחת מערי ישראל ובנוסף גם בארבעים ושמונה ערים נוספות אשר מוקצות להם גם כן.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן